מה זה מסנן למטהר מים

מסנני מים מסירים זיהומים ומפחיתים את זיהום המים על ידי מחסומים פיזיים עדינים, תהליכים כימיים ותהליכים ביולוגיים. מסננים משתמשים בהקרנה, ספיחה, החלפת יונים, ביופילמים ותהליכים אחרים להסרת חומרים לא רצויים מהמים. שרפים משתמשים ביוני נתרן שאינם משמשים במסנני מי שתייה מכיוון שכמות המלח (נתרן) מוגבלת במים ל -200 מיליגרם לליטר.

באופן כללי

מסנני מים נועדו להסיר פרוטוזואה וחיידקים על בסיס מים, לא וירוסים. אם יש לך מיקרופילטר, אתה יכול להילחם בנגיפים על ידי הוספת חומר ניקוי למים, אך אתה יכול גם לסנן מים מפרוטוזואה, חיידקים, חלקיקים ולכלוך. באמצעות שילוב של סוגי מסננים אלה וטיפול אחד או יותר, תוכל להסיר כמעט הכל מהמים שלך.

מסנני מים יעילים להסרת מספר זיהומים מהמים אך עד כמה ניתן להסירם תלוי בסוג המסנן בו אתה משתמש

אף מסנן מים אחד אינו יכול להסיר את כל המים לחלוטין, אך בעזרת שילוב של שיטות טיפול, ניתן להשיג מערכת סינון המספקת את המים הטהורים ביותר שיש. לכל שיטת סינון יש מגבלות על מה שהיא יכולה להסיר, אך כמו רוב מסנני המים, ניתן להשתמש בהן יחד עם שיטה אחרת כדי להשיג רמה מסוימת של טוהר המים.

מסנן המים הביתי הנפוץ ביותר משתמש בכדורי פחם פעיל המכונים גם פחם פעיל או פחם מבוסס AC

שהוא צורת פחמן נקבובי משריפת עץ המפחיתה את אספקת החמצן. ישנם מספר סוגי מסננים פעילים, החל מפחם מופעל מגורען ועד לפחמן עצם ושיטות החלפת יונים, הפועלים לבעיות מים שונות. למעשה, כמעט כל סוג של מערכת סינון מים, בין אם זה מסנן מים לתרמיל, מסנן מקרר, מסנן מקלחת, יכול לסנן, מסנן מים לאוסמוזה הפוכה או מסנן הבית כולו, משתמש בסינון פחמן בדרך כלשהי.

מסנני פחמן מסירים מזהמים רבים מהמים

כולל חומרי אחסון (כלור, עופרת, פלואוריד, חומרי הדברה ועוד) או מפחיתים מהם רבים. מסנני בלוק פחמן, המורכבים מגושי מוצק של פחמן דחוס, משמשים במסננים מקדימים, אוסמוזה הפוכה ומערכות סינון מים אחרות. אנו נושאים מגוון מסנני מים ומסנני החלפה למעלה בכדי להסיר מזהמים לא רצויים כגון משקעים, טעם, ריח, קשיות וחיידקים מהמים, מה שמביא לאיכות מים טובה יותר.

אם אתה צריך מסנן מים לטיולים או להפקת מים ממעיין כגון נחל או נהר

עליך להיות בטוח במיוחד שמערכת הסינון שאתה קונה מסירה חיידקים ואורגניזמים אחרים הנמצאים בטבע. אם נמצאו בעיות זיהום או איכות בשיטת סינון מסנן כלור, סינון מסנן פחמן או סינון מסנן פחם, פנה לרשות המים המקומית שלך כדי לברר אילו חומרי חיטוי משמשים במי השתייה שלך. מסנני פחם ופחם בטעם ובריח מובילים לזיקוק פחמן או אוסמוזה הפוכה בעוד זיקוק פלואוריד ואוסמוזה הפוכה (לא כל מערכות מי השתייה מוסיפות פלואוריד למים).

מסנני מים יכולים להסיר ביוצידים השולטים בצמיחתם של אורגניזמים מזיקים כגון כלור

אך ייתכן שחיידקים יצמחו מחדש כאשר המים המסוננים מאוחסנים במקום קריר וחשוך בכלי סטרילי. אם מי השתייה בטוחים בארה"ב, סביר שתרצה מסנן מים לשיפור הטעם, הסרת מינרלים קשים והגנה על הצינורות שלך מפני מים קשים. מינרלים גבוהים ומים קשים עלולים לפגוע בצינורות ובצנרת באמצעות מרבצים. אם מזהמים מסוימים נמצאים במים לא מטופלים, החלפת מסנן יכולה ללכוד אותם ולהחזיק אותם ולהוציא אותם מאספקת המים.

אוסמוזה הפוכה פועלת כמו מסנן

אך במקום להשתמש בזיהומים כמדיום מרתק, היא מכריחה חלקיקי מים דרך קרום קטן וחצי למחצה. שלא כמו מסנן מים פיזי המהווה חלק מרוב סוגי מערכות הטיפול במים, חלקיקים גדולים יכולים לפגוע במערכות טיפול רגישות יותר במים כגון ממברנות לאוסמוזה הפוכה. מטהרי מים אינם מסירים את כל מה שמסנן יכול להסיר, אך הם מסירים מינרלים מהמים.

אוסמוזה הפוכה

היא שיטה יעילה לטיהור מים בשילוב עם מגוון מסננים אחרים כגון מסנני משקעים מכניים ומסנני פחם פעיל סופג להחזרת מים עם פחות זיהומים שאריות. קליפות קוקוס טבעיות ותקשורת מסנני פחמן באקוואסאנות ומסנני מקלחת יכולים להגביר את ה- pH של המים על ידי הסרת עד 90% מכלור וכימיקלים קשים אחרים, בעוד שתקשורת נחושת ואבץ יכולים להפחית כלור ולשפר את מאזן המים. תהליך הנקרא החלפת יונים, בשילוב עם מסנן אוסמוזה הפוכה סופחת, יכול להפחית קרבידים, כולל עופרת, במים.

ניתן להגדיר מסננים לכל הבית בהתאם לצרכי המים

מזגני מים מפחיתים את ההפקדות בצינורות; תת-מיקרון פוסט-מסננים ללא מלח מפחיתים את המשקעים הנותרים והחלקיקים האורגניים במים שלכם לרמות UV מיקרוסקופיות קטנות, כך שלעולם לא תדאגו שחיידקים או וירוסים קיימים במהלך הבישול ללא התראה מוקדמת. ניתן להשתמש במסנני פחמן למערכות מי שתייה של אוסמוזה הפוכה, והם יכולים להיות מסננים מלוטשים, מסנני פחם פעיל גרגירי הניתנים להחלפה כל 6-12 חודשים. מערכות המסננים כוללות מסנני פחם פעיל לקנקנים המותקנים כחלק מברז או מסננים מותקנים, מערכות אור UV, מזקקי מים לאוסמוזה הפוכה וצורות נגד ניידות לתהליך הטיפול במים.
בכדי לבדוק מידע בתחום של מסנן לתמי 4 פמילי ומה זה מסנן למטהר מים עליך לגלוש לאתר bluwater.co.il

למידע מורחב בתחום של מסננים לתמי 4 פמילי נא לבדוק כאן: aquatal.co.il

אמנם פחם יכול להסיר מזהמים נפוצים רבים

כולל כימיקלים המבוססים על כלור המיובאים באמצעות טיפול בשפכים, חומרי הדברה וממסים תעשייתיים, אך הוא אינו יכול להתמודד עם קשיחות הסיד, מתכות כבדות וסוגים מיוחדים של מסנני פחם פעיל שמשתמשים בחנקן נתרן. ופלואור לחיידקים. עופרת אופיינית ומתכות כבדות אחרות ומערכות סינון כלור חיידקים יכולות להסיר עד 1,000 מזהמים לא רצויים מהמים. סינון יעיל הוא כה חשוב עד שקשה לדעת אם הוא פועל, והסמכה היא אחת הדרכים היחידות להבטיח שהמסנן שלך יסיר את כל הזיהומים הטוענים באריזתו.

תוכן עניינים

Uncategorized
נעם גרוס

rabet 777

דילוג לתוכן