התאמות בבחינת הפסיכומטרי

מבוא: מהו מבחן פסיכומטרי?

מבחן פסיכומטרי הוא סוג של הערכה המודד את אישיותו ותכונותיו הפסיכולוגיות של האדם.

המבחן הפסיכומטרי משמש למדידת היכולת הקוגניטיבית של הפרט, אישיותו, תחומי העניין, הערכים והיבטים אחרים של התהליכים הנפשיים שלו. לאחר מכן התוצאות מנותחות כדי לקבוע את התאמתו של המועמד לעבודה או למסלול לימודים.

ניתן לבצע את המבחן הפסיכומטרי כמבחן נייר ועיפרון או באמצעות שיטות בדיקה מבוססות מחשב.

מבחן פסיכומטרי הוא סוג של שאלון אישיות המשמש למדידת יכולתו של אדם למשימות ספציפיות.

המבחנים הפסיכומטריים הם הדרך הטובה ביותר לגלות את אישיותו של האדם ולאיזה סוג של עבודות עליו ללכת. מבחנים אלו יכולים לשמש גם כדי לברר האם לאדם יש מוגבלות קוגניטיבית או שכלית.

מבחן פסיכומטרי ידוע גם כמבחן אינטליגנציה, מבחן קוגניטיבי או חוזק של אתר 2.0. הוא מודד את כישרונו של הפרט למשימות שונות ומסייע בקביעת סוג האישיות שלו, החוזקות והחולשות שלו.

מבוא: מהו Myers-Briggs וכיצד הוא חל על ENFPs?

האינדיקטור לסוג מאיירס-בריגס הוא שאלון דיווח עצמי מופנם שנועד לציין העדפות פסיכולוגיות באופן שבו אנשים תופסים את העולם ומקבלים החלטות.

אינדיקטור סוג מאיירס-בריגס הוא בחינה פסיכומטרית המודדת סוגי אישיות. הוא פותח על ידי קתרין קוק בריגס ובתה איזבל בריגס מאיירס. המבחן נועד למדוד העדפות אישיות של אנשים בארבעה סולמות: אקסטרברסיה (E), מופנמות (I), חישה (S), אינטואיציה (N).

ENFPs הם אישים מוחצנים, אינטואיטיביים, מרגישים ותפיסים. לעתים קרובות הם אנשים כריזמטיים ובעלי אקספרסיביות שנהנים להיות בקרבת אנשים ומחפשים תמיד אפשרויות חדשות בחיים.

האינדיקטור לסוג מאיירס-בריגס (MBTI) הוא מבחן אישיות המבוסס על התיאוריות של קארל יונג וקתרין קוק בריגס. זה פותח על ידי קתרין קוק בריגס ובתה איזבל בריגס מאיירס, שרצו לדעת יותר על האישיות של תלמידיהם.

ה-MBTI מודד העדפות פסיכולוגיות באופן שבו אנשים תופסים את העולם ומקבלים החלטות. ארבעת זוגות ההעדפות ההפוכות הם אקסטרברסיה (E) או מופנמות (I), חישה (S) או אינטואיציה (N), חשיבה (T) או תחושה (F), ושפוט (J) או תפיסה (P).

ה-MBTI מפרק סוגי אישיות ל-16 קטגוריות שונות, שלכל אחת מהן נקודות החוזק והחולשה שלה. אחד מהסוגים הללו הוא ENFP, ראשי תיבות של Extroverted Intuitive Feeling Perceiving. ENFPs הם אנשים יוצאים ויצירתיים שנהנים להכיר חברים חדשים וגם להיות חברתיים. הם גם מוכווני פרטים

2. מבחני אישיות – מה הם? איך הם עובדים?

מבחני אישיות משמשים להערכת אישיותו של אדם. הם משמשים בתחומים שונים כמו גיוס, חינוך ופסיכולוגיה קלינית. המבחנים מכילים בדרך כלל סדרה של שאלות שנועדו למדוד היבטים שונים של האישיות של האדם.

הסוג הנפוץ ביותר של מבחן אישיות הוא ה-Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) המשתמש בארבעה סולמות כדי למדוד איך אנשים תופסים את העולם ומקבלים החלטות. הוא מבוסס על התיאוריה של יונג לפיה לאנשים יש אישיות מוחצנת או מופנמת, סגנון חישה או אינטואיציה, סגנון חשיבה או תחושה, וסגנון שיפוט או תפיסה.

מבחני אישיות הם כלי פופולרי במקום העבודה כדי להעריך ולמדוד את אישיות העובדים. מבחן האישיות של מאיירס-בריגס הוא אחד המבחנים הפופולריים ביותר המשמשים למדידת אישיותו של אדם.

ה-Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) הוא מכשיר פסיכומטרי המודד העדפות פסיכולוגיות באופן שבו אנשים תופסים מידע, מקבלים החלטות ופותרים בעיות. ה-MBTI פותח מהפסיכולוגיה היונגיאנית והוא מחלק אנשים ל-16 אישים שונים המבוססים על ארבעה זוגות של תכונות מנוגדות: מוחצנות לעומת מופנמות; חישה לעומת אינטואיטיבית; חשיבה מול תחושה; ושפוט מול תפיסה.

ה-MBTI הוא הערכה המודד ארבע דיכוטומיות או היבטים שונים של אישיות:

1) אקסטרברסיה (E) – מופנמות (I): כמה אנרגיה יש לאדם כאשר הוא מקיים אינטראקציה עם אנשים אחרים

2) חישה (S) – אינטואיטיבי (N): עד כמה מישהו מסתמך על עובדות ופרטים בעת קבלת החלטות

3)

למידע נוסף אודות הקלות בפסיכומטרי והתאמות בבחינת הפסיכומטרי מומלץ לגלוש לאתר mtml.co.il

תוכן עניינים

דילוג לתוכן